De Upgraders

Upgrade bestaat uit een bestuur, een adviesteam, diverse commissies en begeleiders. Wij hebben een groep begeleiders voor basisonderwijsleerlingen (BO-leerlingen) en een groep begeleiders voor voortgezet onderwijs leerlingen (VO leerlingen).

• Basisonderwijs (Weekendschool)

Wij geven doordeweeks en (standaard) in het weekend bijles aan de BO-leerlingen. In eerste instantie worden eerst de groepen in het weekend ingedeeld. Vervolgens wordt gekeken naar de mogelijkheid om doordeweeks een klas te starten. Het programma voor de BO-leerlingen duurt vijf uur. Eerst beginnen wij met twee uur taalles. Na de taalles is er een pauze van een half uur. Vervolgens komt de debattraining aan de orde waarbij de leerlingen leren over mening vormen, respect tonen voor andere meningen en ontwikkeling van diverse spreek- en luistertechnieken. Als laatst krijgen zij nog 2 uur rekenles.

• Voortgezet onderwijs

In het weekend en doordeweeks krijgen VO leerlingen huiswerkbegeleiding en bijles alleen in het weekend (zie menu Voortgezet Onderwijs voor meer informatie).

• De begeleiders

Onze begeleiders bestaan grotendeels uit studenten van de HBO en Universiteit. Ook volgen de meeste begeleiders een opleiding die met het leerkrachtschap te maken heeft of met de kinderopvoeding, zoals de opleiding Pabo of Pedagogiek.

Het bestuur selecteert begeleiders op grond van hun opleiding, ervaring en motivatie. Er wordt ook gekeken naar de sociale eigenschappen zoals gedrag, communicatieve vaardigheden en manieren. Alle begeleiders worden getoetst op taal- en rekenkennis voordat zij worden aangenomen.

• Het adviesteam

Het adviesteam staat direct onder de leiding van de voorzitter en heeft de taak om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren en advies te vormen over bepaalde beleidszaken van het bestuur.