Weekendschool

Net geen echte school!

De Weekendschool is bedoeld voor basisonderwijsleerlingen die in een rustige omgeving onder begeleiding van ervaren en gekwalificeerde begeleiders werken aan taal kennis en rekenvaardigheden. BO-leerlingen krijgen van groep 2 t/m groep 4 krijgen het lesprogramma “Mini’s” aangeboden en leerlingen van 5 t/m 8 krijgen het lesprogramma “Weekendschool” aangeboden. Wij staan bekend met onze sterke taal- en rekenlessen waarbij wij onze eigen studieboeken gebruiken. De leerling komt op zaterdag of zondag naar de Weekendschool en krijgt van ons klassikaal taal- en rekenlessen.

De taalles bevat onder andere de volgende onderdelen:

Begrijpend lezen
Woordenschat
Spelling
Grammatica

Uiteraard wordt er ook aandacht besteed aan studievaardigheden en informatieverwerking. De rekenles bevat onder andere de volgende onderdelen:

Optellen/aftrekken/breuken/vermenigvuldigen/delen/procenten
Getalbegrip
Verhaalsommen (begrijpend rekenen)

De weekendschool is van 12:00 uur tot 16:30 uur.

Mini’s lesprogramma wordt aangeboden op zaterdag van 9:45 tot 11:45, woensdag en vrijdag van 14:0 tot 16:00. Klik voor meer informatie.